Thursday, December 22, 2011

MEncari KEmbali CInta Allah...

Assalamualaikum…..

Sudah lama tngan ini tidak menaip ceritaku d blog inie.. bkn ape..sblm nie bussy ckit…. Berkaitan dengan post kali nie…..mencari kembali Cinta Allah…

Macamana aku boleh tersedar y sebnrnya ak sdh terlalu leka dngan dunia…. Yang aku semakin jauhhhhh dengan Allah….??

 Semalam… saat aku x dpt melelapkn mata..ak mula berfikir dan dan menyedari bahawa..ak sudah semakin jauh dari Allah….


Dahulu ak slalu tabah menghadapi ujianNya.. menerima semua y diberi walaupn pahit dengan hati yang ikhlas.. dan tidak pernah sekali ak bersedih..tapi sekarang tidak..ak seperti mnyalahkn Allah..dangan ape yang berlaku… dan kerana itulah ak kerap menagis tanpa sebab y munasabah… Astarghfirullah….

Sesungguhnya ak sngat merindui saat ak ménages teresak2 kerna Allah… bukan kerana manusia.. kerana menyedari aku manusia yang lemah y x sepatutnya ak menerima cinta dan pertolongan dariNya… Dahulu kerap kali ak melakukn amalan2 sunat..tapi sekarang…bagaikn terkubur…. Ak tau aku mula berubah di sebabkn ak x dpt menerima bahawa aku terpaksa meninggalkn my degree life…

Skunk ak sudah menyedari bahawa Apa y brlaku ader hikmahnya… sedikit demi sedikit ak mula sedar…. Maafkn hambamu ini ya Allah… ak manusia yang lemah y selalu melakukan dosa… Inilah lumrah hidup sebagai seorg manusia...bila bnda y kita x iginkn berlaku..kita salahkn Allah... tapi Allah selalu memaafkn hambanya.. betapa pemurahnyer Allah..tapi ak x sdr semua tu... hurm..

Ak merasa ketika ak mula mnjauhimu..hati ini sangat x tenteram..solat 5 waktu yang aku kerjakn x mndapat nikmat nya…. Smakin bnyak dosa yang ak lakukn… selalu menangis…
ak berjanji akn berubah sedikit demi sedikit… karna bukan mudah untk berubah kearah kebaikan..kita memerlukan istiqamah yang tnggi.. moga Kau titip kn sedikit nur hidayah mu untk aku…..amien….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...